• ‏آموزشگاه زبان زروان مهر
    ‏ در نوین همراه است.
    برای پیگیری اخبار آموزشگاه زبان زروان مهر ، همین امروز در نوین همراه ثبت نام کنید.
     
اخبار

آموزشگاه زبان زروان مهر 12 دی, 1394

تافل آی بی تی چیست؟
این امتحان توسط سایت رسمی سازمان ای تی اس برگزار ‌شده و در بیش از شش هزار موسسه در بیش از یکصدو سی کشور جهان پذیرفته می شود. امروزه تافل به عنوان یک آزمون جامع برای افراد غیر انگلیسی زبان مدرک ارزیابی برای ورود به دانشگاه های سراسر دنیا و همچنین برای کاریابی محسوب می شود. همچنین از اغاز سال 2015 میلادی دولت استرالیا این مدرک را جهت مهاجرت قابل قبول میداند. از سال 2005 تافل ای بی تی به میزان قابل توجهی جایگزین تافل کتبی و تافل کامپیوتری شده است. شرکت کنندگان این آزمون موظفند در محل آزمون در تاریخ و ساعتی که از قبل توسط سایت ای تی اس به آنها ارائه شده حضور پیدا کنند. امتحان بطور یکپارچه از طریق اینترنت برگزار شده و پاسخ های شرکت کنندگان برای مرکز تصیح ارسال می شود. فاصله زمانی بین شرکت در آزمون و دریافت نتیجه بر روی اینترنت حدود سه هفته است و اعتبار این نمره دو سال می باشد.از مزایای این آزمون می توان به چندین مورد اشاره کرد که عبارتند از اینکه برخلاف تافل قدیمی که بیشتر تاکید آن بر گرامر بود، این آزمون تمامی مهارتهای زبانی را پوشش می‌دهد علاوه بر این یادداشت برداری در این روش بر خلاف روش مبتنی بر دفترچه مجاز است که به داوطلب آزادی عمل بیشتری می دهد. این آزمون هر ماه چند بار برگزار می شود و به داوطلبین آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون داده می شود. این آزمون چهار ساعته و دارای چهار بخش است که هر بخش ممکن است یک یا چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. توجه کنید که ممکن است یک یا چند بخش به صورت طولانی یهنی طولانی تر از حد معمول آن بخش ارائه شوند که در این حالت مشخص نیست کدام بخش از سوالها واقعا تصحیح شده و جزو نمره در نظر گرفته می‌شوند. وقوع این حالت به صورت تصادفی است.
سیستم امتیازدهی در این آزمون چگونه است؟

0-30 Listening 0-30 Reading 0-30 Writing 0-30 Speaking 0-120 Total score
۱- بخش خواندن و درک مطلب Reading
این بخش از آزمون تافل معمولا از سه متن آکادمیک تشکیل شده است که بعد از هر کدام چندین پرسش مطرح می‌شود. در هر یک از این متن‌ها در حدود 650 تا 750 کلمه وجود دارد. دو ویژگی اضافه شده به بخش درک مطلب یکی فهرست لغات و دیگری یک گزینه تجدید نظر می‌باشد. فهرست لغات به شما امکان می‌دهد که معنی کلمات کلیدی موجود در متن را بیابید و با گزینه تجدید نظرمی‌توانید بازگشته و در پاسخهایتان تجدید نظر کنید.
۲- بخش شنیداری Listening این بخش از آزمون تافل توانایی شما را در درک مکالمات انگلیسی، آنگونه که در آمریکای شمالی صحبت می‌شود، ارزیابی می‌کند. بخش شنیداری تافل ای بی تی از دو مکالمه و چهار سخنرانی درسی همراه با پرسشهای متنوع تشکیل شده است. ۳- بخش نوشتاری Writing این بخش از آزمون تافل توانایی داوطلب در به کار گیری ساختار های گرامری و همچنین لغات و اصطلاحات، جهت برقراری ارتباط در یک محیط آکادمیک و دانشگاهی را مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت تلفیقی یا integrated و قسمت مستقل یا independent که تایپ کردن برای هر دو قسمت ضروری است. در قسمت تلفیقی می بایست در ابتدا متن کوتاهی را بخوانید که حدودا از250 تا 300 کلمه تشکیل شده است، سپس به یک سخنرانی کوتاه و مرتبط با متن گوش می دهید. بعد از آن شما باید با استفاده از اطلاعاتی که از متن و سخنرانی بدست آورده‌اید به یک پرسش پاسخ دهید. به شما 20 دقیقه فرصت داده می‌شود که پاسخ خود را که باید بین 150 تا 225 کلمه باشد، بنویسید. اما در قسمت مستقل independent بخش نوشتاری به شما 20 دقیقه فرصت داده می‌شود که انشاء کوتاهی در حدود 300 کلمه درباره یک موضوع خاص بنویسید. ۴- بخش گفتاری Speakingاین بخش از آزمون تافل ای بی تی از شش قسمت تشکیل شده که دو قسمت آن به صورت مستقل independent و چهار قسمت آن به صورت تلفیقی integrated می‌باشد که عبارتند از: دو قسمت مستقل independent درباره موضوعات معمولی و آزاد. داوطلبان باید با استفاده از دانش و تجارب شخصی خود در مورد یک موضوع خاص دیدگاه خود را تعیین کرده و آن را توضیح دهند. دو قسمت تلفیقی integrated بر اساس خواندن و شنیدن که شامل یک متن کوتاه و یک سخنرانی کوتاه است. داوطلبان می بایست اطلاعاتی را که از این دو طریق بدست می‌آورند با هم تلفیق کرده و در پاسخ خود به کار گیرند. دو قسمت تلفیقی integrated بر اساس شنیدن یک سخنرانی یا گفتگوی کوتاه. داوطلبان می بایست نکات کلیدی موجود در آنچه که می‌شنوند را بطور خلاصه در پاسخ‌هایشان ارائه دهند.

0 | 0   
  • معرفی: کلاس های خصوصی و نیمه گروهی TOEFL iBT, GRE, IELTS, GMAT تخصص ماست. تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ و نوشتن SOP نیز از سایر خدمات ماست. اعتبار ما را از دانشجویان شریف، تهران و امیرکبیر جویا شوید. منتظرتان هستیم. برخی از نمرات را خودتان در سایت ما ببینید شاید دوستتان را دیدید و شاید چند ماه بعد نام شما هم در تالار افتخارات ما خواهد بود. آرزو بر جوانان عیب نیست:
    www.zarvanmehr.com

Wide Modal